De vastgoedsector is radicaal aan het veranderen door de komst van nieuwe technologieën en platformen. Door deze ontwikkelingen staat de rol van vastgoedmakelaars steeds meer onder druk. Om hierop in te spelen, lanceert de Belgische start-up SweepBright een mobiele tool die het werk van vastgoedmakelaars wereldwijd enorm kan vereenvoudigen.
Enorme veranderingen op til in vastgoedsector
De laatste maanden beweegt er heel wat in de vastgoedsector. Technologieën zoals 3D, virtual reality en 360° fotografie zorgen voor enorme veranderingen. Bovendien winnen nieuwe business modellen zoals vastgoedportalen en crowdfunding aan terrein.
Hierdoor komt de rol van vastgoedmakelaars alsmaar meer onder druk te staan. Hun taken worden steeds complexer om te kunnen beantwoorden aan een hele reeks nieuwe verwachtingen zoals expertise in media en advertenties, interieurinrichting, fotografie en juridisch advies.
Nood aan doeltreffend systeem voor makelaars
Gezien deze groeiende complexiteit en het belang van vastgoedtransacties, zal de rol van vastgoedmakelaar echter niet verdwijnen. Ondanks deze situatie dokterde niemand tot nog toe een doeltreffend systeem uit waarmee de makelaar zich zou kunnen toespitsen op taken die een echte meerwaarde bieden en die tijdswinst oplevert.
Dat is waar de Belgische start-up SweepBright iets aan wil doen. De start-up wil makelaars wereldwijd ondersteunen door een mobiele oplossing te bieden waarmee makelaars tijd winnen, en tal van zaken die normaal uren tijd kosten kunnen reduceren naar een minimum. Dat wil SweepBright doen door de workflow van makelaars te vereenvoudigen op het vlak van invoer van panden, het laten overeenstemmen van leads en eigendommen en de opvolging van kopers en verkopers.
Gezien het gros van de vastgoedmakelaars steeds op de baan is, werd het platform ontwikkeld om onderweg gebruikt te worden. Hieronder kan je zien hoe het precies werkt:
SweepBright from Raphael Bochner on Vimeo.
Met hun platform wil SweepBright voor een radicale verandering zorgen in de vastgoedsector wereldwijd. De start-up kan op steun rekenen van Showpad CEO’s Pieter-Jan Bouten en Louis Jonckheere, alsook Jeroen Lemaire, de CEO van In The Pocket.