De Nederlandse E-commerce gigant Coolblue test WhatsApp als communicatiekanaal voor klanten. Consumenten met vragen zouden Coolblue op deze manier 7 op 7 kunnen bereiken tot middernacht. Eerder startte energieleverancier Essent al met WhatsApps als klantendienst, maar voerde dat af na te weinig succes. Benieuwd of Coolblue na de testperiode wél zal doorgaan met deze plannen.

Chatten met Productspecialist

Via WhatsApp wordt het mogelijk om rechtstreeks te chatten met een Coolblue-productspecialist. Zo kan je een foto van het defect doorsturen van een defect en word je via WhatsApp verder geholpen. 

"We willen zijn waar onze klanten zijn," zegt Coolblue-directeur Pieter Zwart. "We willen klanten helpen op de manier die zij het prettigst vinden. Of dat nu per telefoon, Facebook, Twitter, YouTube, mail of in onze fysieke winkels is. Whatsapp is met 9,5 miljoen actieve gebruikers in Nederland een logische aanvulling op deze kanalen."

Testfase

Coolblue is momenteel nog in een testfase met haar WhatsApp-klantendienst. Zo wordt er gevraagd om sommige discussies op Twitter en Facebook verder te zetten via WhatsApp. De gebruiker krijgt nu de keuze om daarvoor te kiezen. 

Als de WhatsApp-klantendienst aanslaat en klanten het op prijs blijken te stellen, wordt deze mogelijkheid verder ontwikkeld.