Er wordt steeds meer getest met Beacon technologie. Delhaize test dit in België en komt met de eerste resultaten. Met Beacons worden klanten op de hoogte gebracht van exclusieve promoties die naar hun smartphone worden gestuurd tijdens het winkelen.
Beacon Technologie
Met de Beacon-technologie worden kleine sensoren (beacons) geplaatst in de winkelrekken en aan de in- en uitgang van de winkels. Deze technologie laat merken toe om berichten te sturen naar de smartphone van consumenten via Bluetooth.
Dit laat merken toe om gemakkelijker en relevanter met de consument te communiceren. In dit geval brengt Coca-Cola de consument op de hoogte van een promotie. Dat gebeurt via een notificatie op de smartphone van de klant, nét als die voorbijstapt aan het rek met Coca-Cola producten.
Delhaize Project
Bij Delhaize zijn er intussen 10 winkels uitgerust met de Beacon-technologie. Hoe Delhaize dat precies gedaan heeft kan je hier lezen.
De eerste resultaten van het Delhaize project zullen trouwens in de speech van Toon Coppens - myShopi op Mobile Day toegelicht worden.