Na een periode van hard labeur -en soms wat bloed, zweet en tranen- is hij er. De nieuwe Bloovi website. We zijn dan ook bijzonder trots hem aan de wereld te mogen presenteren. Bekijk hier het video-interview met de mensen achter de schermen.
* Lees hieronder het interview met de founder van Bloovi, Marnik D’Hoore. Bekijk ook de tweede video waar duidelijk getoond wordt welke zaken concreet vernieuwd zijn aan de bloovi site.
Waarom een nieuwe site?
Bloovi is sterk gegroeid het laatste jaar. Gegroeid in volume én kwaliteit van de content, aantal bezoekers en aantal followers. Op elk vlak eigenlijk. Alhoewel de vorige site ons niet heeft belemmerd in deze groei, vonden we al geruime tijd dat het nodig was om met een vernieuwde versie naar buiten te komen.
We wilden op heel veel vlakken vernieuwen. De look & feel, ons logo, een betere site architectuur en tal van nieuwe onderdelen. Zelfs een compleet nieuw CMS systeem die ons meer mogelijkheden biedt.
Hoe hebben jullie de opbouw van de nieuwe Bloovi site aangepakt?
Het is een heel pak werk geweest. Eigenlijk zijn we met de eerste voorbereidingen reeds gestart in juni 2012.
We zijn onze filosofie blijven volgen waarbij we de site gebouwd hebben voor de bezoeker. Die hebben we in alle opzichten centraal gesteld. En we hebben daar een heel duidelijke reden voor. Waarom? We geloven erin dat een contentsite erop gebaseerd moet zijn om voldoende antwoorden te geven aan je bezoekers. Contentmatig maar ook qua opbouw van de site. Het is eigenlijk hun site. Ik geef een aantal voorbeelden:
Het aantal advertenties blijft vrij beperkt
Alhoewel we geloven dat banners een juiste meerwaarde kunnen bieden aan een contentsite, geloven we niet in een overvloed ervan. Grote banners bovenaan en van die mega skyskrapers langs de zijkanten doen het niet meer. Op de koop neemt een overvloed aan banners plaats in beslag voor zaken die échte meerwaarde kunnen bieden.
Focus op de bezoeker i.p.v. eigenbelang
Ik zie veel content- en krantensites de fout maken om de opbouw van hun site te baseren om maximaal aantal inkomsten te genereren. Op zich niks mis mee. Zolang dat je je bezoeker voorop blijft plaatsen. En banners doen dit niet. Want vanuit die ‘inkomsten-filosofie’ ga je de opbouw van de site totaal anders gaan aanpakken.
De lezer en bezoeker worden dan vergeten, ten koste van tal van aspecten waarbij de bezoeker niet meer centraal staat. Een populaire krantensite zoals bv. HLN.be die al gedurende 125 jaar een merk heeft opgebouwd, kan zich dit (nog eventjes) permitteren. Wij moeten nog aan onze brand bouwen en onze geloofwaardigheid elke dag blijven verdienen. Daarom dat we wel verplicht zijn om onze bezoeker centraal te zetten.
De agenda mag ook activiteiten van concurrenten bevatten
Een bezoeker wil een totaaloverzicht van wat er binnen de sector georganiseerd wordt en trekt zich niks aan wie dit organiseert. Zolang hij maar op de hoogte wordt gehouden.
Je ziet, we trekken de filosofie om onze bezoekers en lezers voorop te plaatsen zo centraal mogelijk. We geloven erin dat zich dit op lange termijn loont.
Wat werd veranderd?
Bekijk de video hieronder.
Wat kunnen we in de toekomst nog verder verwachten?
Op korte termijn gaan we vooral hard werken om de Bloovi site verder uit te bouwen. We willen van Bloovi een brand maken die leeft binnen de digitale markt en top-of-mind is. Wat betekent dat we elke dag met nieuwe, interessante content willen komen. Ook de communicatie met onze lezers op Twitter en Facebook blijven we sterk aanhouden. We willen dus heel duidelijk aan onze brand en community bouwen. We zien dat het reeds zeer goed zit maar we zijn er nog lang niet.
Ook naar adverteerders toe hebben we op de nieuwe site een aantal zeer waardevolle zaken ontwikkeld die de nodige visibiliteit kunnen geven. Zonder onze lezers te benadelen. Zoals reeds gezegd; we geloven niet in contentsites die vol banners staan. Ook hier denken we in termen van meerwaarde voor de lezer en ROI voor de adverteerder.
Verder zullen we op middellange termijn naar buiten komen met een aantal leuke activiteiten, nieuwe concepten en opleidingen. De eerste volgende is eTrade Summit op 3, 4 en 5 oktober te Antwerpen.
Op langere termijn kan dit nog vele richtingen uitgaan. Dat is het leuke aan een type bedrijf zoals Bloovi. We zijn dus hard bezig om van Bloovi een volwaardig bedrijf te maken.
Feedback van onze lezers welkom
Wij geloven erin dat een contentsite zoals Bloovi niet mag blijven stilstaan. Met de lancering van onze nieuwe site hebben we een nieuwe stap genomen naar de toekomst. Alhoewel we nu reeds een lijst met verbeteringen op onze planning hebben staan, blijven we ervoor openstaan om naar onze lezers en volgers te luisteren. Hun feedback is heel waardevol. Tenslotte zijn ook zij dikwijls de digital expert.
Elke feedback is dus welkom via de comments hieronder. Degenen die willen kunnen mailen naar feedback@bloovi.be