Surfen bellen, tv-kijken: 't loopt steeds meer door elkaar. Daarom zegt Telenet zijn klassieke Shakes vaarwel en lanceert ze Whoppa: één nieuw totaalpakket waarin alles is ondergebracht: surfen op je telefoon, tv-kijken op je computer, bellen met je smartphone vanop je vaste lijn. Na King & Kong wil Telenet haar aanbod hiermee vereenvoudigen.
Markt vereenvoudigen
Na King & Kong wil Telenet de markt hiermee opnieuw vereenvoudigen: geen honderden combinaties, packs of bundels meer, maar één eenvoudig totaalpakket met een toffe, aanstekelijke naam: Whoppa!
Bij een dergelijke lancering hoort een vernieuwende campagne. Vandaar dat above the line zelfs niet meer over surfen, bellen en tv-kijken wordt gesproken, maar dat Whoppa wordt voorgesteld als een plezante totaalbeleving die naar je toekomt. Met als lijn: straffer, rapper, dikker, doller.
Een zotte bende in print en tv:
Op naar Parijs dus, waar 3D-studio Mécanique aan de slag ging om voor TBWA een wereld van plezier te creëren. Elk onderdeel is net niet wat je ervan verwacht: zo is de olifant roze en komen er vlinders uit zijn slurf, draagt de cheetah een masker enz. Dezelfde elementen die je in de print ziet, komen ook tot leven in een kleurrijke tv-spot waarbij de vrolijke Whoppa-bende naar een voordeur stapt en aanbelt. De affiche, radio en tv starten vanaf maandag 24 juni, de lanceringsdag van Whoppa.
En nu dit alles op radio:
Voor radio mocht Koen Brandt van het Geluidshuis, bekend van de ondertussen al zovele heerlijke hoorspelen, aan het componeren gaan. Met als enige briefing: breng de zotte wereld die naar je toekomt, tot leven. Vanaf het begin was het voor iedereen duidelijk dat de vrolijke stappen van de olifant centraal moesten staan: whop whop whop WHOPPPAAAAA... Het resultaat is een zotte stoet die ook naar je toekomt in 60 seconden, 40 seconden en 30 seconden vanaf 24 juni.