Het klimaat is zonder twijfel de grootste uitdaging van onze tijd, maar toch lijken we er niet over uit te komen wat er nu echt aan de hand is en wat we kunnen doen. "The Carbon Almanac" is een unieke samenwerking van honderden schrijvers, onderzoekers, denkers en leiders, geleid door Seth Godin, die zich volledig richt op feiten, inzichten en het stimuleren van collectieve actie tegen klimaatverandering. Het boek staat vol met duizenden datapunten, artikelen en grafieken die laten zien hoe koolstof alles in onze samenleving beïnvloedt. Zo vormt het de basis voor een wereldwijde beweging die mensen aanzet tot actie.
In deze video legt Seth in 1,5 minuut uit waarover het boek gaat.
(lees verder onder de video)
Over Seth Godin in het kort...
Seth Godin kennen we allemaal als de gerenommeerde auteur, ondernemer en keynotespreker die ons keer op keer weet te inspireren met zijn boeken over marketing, ondernemerschap en leiderschap. Denk bijvoorbeeld aan titels als "Purple Cow", "Tribes" en "The Dip". Hij heeft een scherp oog voor consumentengedrag en weet precies hoe hij mensen in beweging krijgt. Met "The Carbon Almanac" slaat Seth een nieuwe weg in en richt hij zich op misschien wel de grootste uitdaging van deze tijd: klimaatverandering.
Dit onderwerp is niet iets waar we hem eerder over hebben horen praten, maar hij voelde de noodzaak om betrouwbare feiten te delen en mensen te inspireren tot collectieve actie. Want als iemand dat kan, dan is het Seth Godin wel.
Wie zijn de initiatiefnemers van The Carbon Almanac?
"The Carbon Almanac" is veel meer dan zomaar een boek; het is een unieke samenwerking van 300 mensen uit alle hoeken van de wereld. Auteurs, onderzoekers en illustratoren uit maar liefst 41 landen hebben zich verenigd, allemaal gedreven door de overtuiging dat de feiten over klimaatverandering gedeeld moeten worden. Het is deze passie en betrokkenheid die het project zoveel kracht geven.
Het project begon vanuit een simpele maar krachtige behoefte: betrouwbare informatie over de klimaatcrisis, zonder de gebruikelijke ruis van marketing of overdreven angstverhalen. Het doel is helder: mensen laten zien wat er echt gaande is en hen inspireren om samen in actie te komen. Het boek biedt geen meningen, maar feiten, en toont hoe we gezamenlijk een verschil kunnen maken.