Hoeveel Twitter followers zijn voldoende? Hoeveel Facebook fans heeft je bedrijf nodig? En wanneer wordt je site genoeg bezocht? De digitale wereld is de eerste die ons confronteert met het oneindige, en is dit altijd even interessant?

Een bakker kan maximum x-aantal klanten bestellen, een concertzaal zit op een bepaald moment vol, maar digitaal? In de digitale wereld is het oneindige nastreven niet enkel mogelijk, het is de norm. Ook al zijn heel wat bedrijven op een beperkte markt gericht, is het nu omdat ze enkel in het Nederlands posten, of omdat ze in een specifieke niche actief zijn. Maar toch droomt elke ondernemer van het oneindige. Wat als we nu eens alles zouden vertalen naar 't Engels?? Wat als we naast onze niche-markt ook een product kunnen vinden voor een groter publiek??

Het oneindige heeft - zeker onlne - een magische aantrekkingskracht en motiveert veel ondernemingen heel ver te gaan in wat ze willen doen om meer followers en fans aan te trekken. Maar hoeveel wil je nu eigenlijk betalen hiervoor? Wat is oneindig waard voor jou?

Er wordt al heel wat geschreven over de waarde van bijvoorbeeld één Facebook-fan, maar het is en blijft nog altijd aan de onderneming om de waarde te bepalen. Streef niet willekeurig het oneindige na, maar houd je "digitale afdeling" overzichtelijk, te controleren en meetbaar.

Elke social media specialist is het erover eens: je hebt een plan nodig! Desnoods neem je op het einde een laatste stap "oneindig" op, maar zet eerst de basisstappen.

Snuffel maar eens rond in onze bedrijvenlijst, ongetwijfeld vind je een aantal bedrijven die je hierbij kunnen helpen.

 

(Geïnspireerd op een blogpostvan Seth Godin)
--  --

Kan je dit artikel appreciëren? Deel het dan hieronder via Twitter, Facebook of Linkedin.

Volg je @bloovi al op Twitter? #bloovi