Op dinsdag 30 oktober 2012 vindt de tweede Dag van de Webshop plaats. De Dag van de Webshop wil het internetwinkelen in België onder de aandacht brengen en de online shoppers hun voordeel laten doen met exclusieve aanbiedingen.
Shoppen doen we al lang niet meer enkel in fysieke winkels: de webshop of onlinewinkel raakt jaar na jaar meer ingeburgerd. Reizen, boeken, kledij, speelgoed, mp3's, smartphones maar ook minder evidente zaken zoals outdoorkeukens, nummerplaten en zelfs brandhout gaan de laatste jaren vlotjes over de virtuele toonbank. Op de Dag van de Webshop bieden meer dan honderd Belgische webshops een exclusieve Dag van de Webshop promotie aan. Deze promotie is slechts 24 uur geldig. Een unieke kans voor shopaholics! De aanbiedingen en de lijst van deelnemende webshops kunnen online bekeken worden op www.dagvandewebshop.be
Deze tweede editie wil verdergaan op het elan van 2011, toen de allereerste Dag van de Webshop plaatsvond. Toen vonden ongeveer 100 webshops en meer dan 16.000 online shoppers de weg naar www.dagvandewebshop.be. De initiatiefnemers willen e-commerce in België zo ondersteunen door zowel grote, bekende webshops als kleinere, gespecialiseerde webwinkels een promotieplatform te geven. "Tegenwoordig kan men bijna alles online kopen van gepersonaliseerde fopspenen tot brandhout en zwembaden. Door het organiseren van de Dag van de Webshop willen we de aandacht vestigen op de Belgische webshops en online shoppers op een leuke manier kennis laten maken met hen.", zo vat Tom Dupon, mede-initiatiefnemer het samen.
Een registratie op www.dagvandewebshop.be volstaat om op de hoogte te worden gebracht van de deelnemende webshops en hun aanbiedingen. Zo kunnen online shoppers al op voorhand bepalen welke spullen en aanbiedingen ze op 30 oktober willen kopen.
E-commerce in de lift.
Een onderzoek dat onderzoeksbureau InSites uitvoerde in opdracht van Comeos toonde aan dat in 2011 reeds 46% van de Belgen online shopt. Online shoppen in België wordt steeds belangrijker, de omzet van de e-commerce steeg in 2011 met 23,8%.
-- --
Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.
Je kan je nieuws ook tweeten met #bloovi