LONDEN, Adobe Digital Marketing Summit EMEA — 15 mei 2012 — Adobe Systems Incorporated (Nasdaq:ADBE) introduceert Adobe® CQ 5.5 Social Communities. Deze oplossing biedt ‘digital marketeers' de mogelijkheid om nauwer in contact te treden met klanten via de eigen digitale kanalen. Zo bouwen marketeers aan klantloyaliteit en vergroten ze de conversie. CQ Social Communities is onderdeel van de Adobe Web Experience Management-oplossing. Met de software creëren organisaties diepere relaties met en tussen klanten. Zij doen dit door toonaangevende sociale netwerken te koppelen aan verschillende marketingkanalen, waaronder de bedrijfswebsite, mobiele sites en applicaties.
"Consumenten verwachten meer van bedrijven dan eenrichtingscommunicatie. Daarbij legt het interactieve karakter van sociale mediakanalen de lat hoog", zegt Derk-janBrand, Managing Director Benelux bij Adobe. "Organisaties zijn al langer actief met conversaties op traditionele kanalen zoals blogs en forums. Marketeers moeten nu een volgende stap zetten. Zij kunnen met CQ Social Communities een meer persoonlijke ervaring bieden. Klanten kunnen verder ‘Likes' uitwisselen en commentaren delen via de bedrijfswebsite."
CQ Social Communities is onderdeel van de onlangs uitgebrachte Adobe CQ 5.5-software. De oplossing voorziet in de mogelijkheid om een Facebook- of Twitter-login-optie op de eigen media te plaatsen. De klantervaring is te personaliseren op basisvan profielinformatie. Daarnaast kunnen marketeers profielinformatie combineren met data uit andere bronnen, zoals een CRM-systeem of een webprofiel. Op die manier is een eenduidig klantbeeld te creëren.
Dankzij nieuwe social plug-ins in CQ Social Communities, waaronder een ‘Like'-knop en activiteitenoverzichten, versterken marketeers de band tussen hun digitale kanalen en sociale netwerken doordat klanten content met vrienden kunnen delen. Daarnaast is het mogelijk om klanten via de eigen site te voorzien van relevante informatie, zoals de aankoop van een product door een vriend. Ook dat versterkt de aanwezigheid van een organisatie op het sociale netwerk.
"Wij zetten Adobe Web Experience Management in als onderdeel van onze marketinginspanningen voor de gezondheidsproducten voor mannen. De oplossing heeft ons geholpen bij het meer betrekken van klanten, het stimuleren van online lifestyle communities en het tot leven brengen van ons merk door middel van klantervaringen", zegt Joost van Dun, IT-business-specialist for Web bij Philips. "Het uiteindelijke doel is het creëren van een sterke band met klanten. De mogelijkheid om hen een sociale en interactieve ervaring te bieden op onze website is een kritische factor daarin. De nieuwe mogelijkheden van Adobe CQ Social Communities maken het voor klanten mogelijk om informatiete delen. Dat helpt ons bij het waarmaken van deze belofte."
Als onderdeel van Adobe Web Experience Management bouwt CQ 5.5 Social Communities voort op bestaande mogelijkheden voor het ontwikkelen en beheren van blogs, forums, comments en beoordelingen. Daarnaast zorgt het voor de verbinding met sociale netweken binnen de totale digitale activiteiten van een onderneming.
AdobeCQ 5.5 Social Communities is per direct te downloaden.
-- --
Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be? en we nemen het op in ons Sectornieuws?.
Je kan je nieuws ook tweeten met ?#bloovi?