Ludiek online game voor consument die supermarkten wil aanzetten tot gebruik scharreleieren in huismerkproducten.
Het lijkt op het alom bekende Tetris-game maar de blokjes zijn vervangen door kippenfiguurtjes: Chicken Squeeze is een gloednieuw online game dat zijn spelers uitdaagt om eieren (punten) te verdienen door zélf zoveel mogelijk leghennen in belachelijk kleine ruimtes te stoppen, die aan het eind van de game (batterij)kooien blijken te zijn. Als het spel gespeeld is, kunnen de spelers met een eenvoudige klik deelnemen aan een online boodschappenactie tegen kooieieren.
Copyright: GAIA. Target: de supermarkten. Met Chicken Squeeze start de dierenrechtenorganisatie zijn Boycot-cotcampagne van dit jaar. De actie is in de eerste plaats gericht aan het adres van de supermarktketens. Die verwerken nog massa's dieronvriendelijk geproduceerde eieren van miljoenen kippen uit (batterij)kooien in allerlei huismerkproducten als mayonaise, pasta en koekjes.
Van game tot concrete actie
Chicken Squeeze wil de spelers niet enkel op een ludieke manier bewust maken van het leed van leghennen in (batterij)kooien. Met het game wil GAIA hen vooral aanzetten tot concrete actie: door er bij de supermarktketens op aan te dringen om voor hun eigen merkproducten alleen nog scharreleieren te gebruiken. Dat kan door op het einde van het spel met een simpele klik deel te nemen aan een online boodschappenactie.
-- --
Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar ?redactie@bloovi.be? en we nemen het op in ons Sectornieuws?.
Je kan je nieuws ook tweeten met ?#bloovi?