Rekruteren via Sociale Media of "Social Recruitment" wordt steeds populairder in België. De voordelen zijn legio en bovendien tonen recente studies aan, dat deze van manier van rekruteren een positieve invloed heeft op de totale instroom, maar vooral op kwaliteit van de kandidaten. Om nog maar over de impact op de "Employer Branding" te zwijgen.
Als één van de grootste werkgevers in België zocht de Federale Politie een partner om haar globale rekruteringsstrategie via Sociale Media verder uit te breiden. AGX werd aangesteld om enerzijds te adviseren bij de implementatie van de verschillende kanalen en anderzijds om het rekruteringsteam op te leiden tot echte "Ambassadeurs'. Vanaf nu zal je deze "Ambassadeurs" niet enkel op rekruteringsevenementen kunnen aanspreken, maar ook via Facebook en Twitter. De focus ligt duidelijk op toegankelijkheid en transparantie, 2 belangrijke pijilers binnen de Sociale Media.
Specifieke spelregels
Tijdens 2 volle opleidingsdagen kregen de eerste Ambassadeurs (Frans- en Nederlandstalig) en een deel van de algemene directie een overzicht van de mogelijkheden en werden ze geconfronteerd met de specifieke "spelregels" op sociale media. Bij AGX vonden we het belangrijk dat de cursisten eerst de basis-principes en dynamiek van deze platformen onder de knie hadden. Een goede fundering zorgt voor een stabiele constructie en gezien de reikwijdte van het project, was dit van primordiaal belang.
In het tweede gedeelte werd dieper ingegaan op het gebruik van de verschillende platformen en hoe deze in te zetten om het gewenste doelpubliek te bereiken. De focus lag hierbij op interactie, planning, efficiëntie en concrete tips om relevante inhoud aan te maken en te publiceren.
AGX roll-out
Binnen de komende weken zal AGX de "roll-out" van het Sociale Media-plan voor de Politie verder begeleiden en als het van ons afhangt zullen er nog een aantal opleidingssessies voor de overblijvende ambassadeurs georganiseerd worden.
"De politie uw vriend" en binnen enkele weken ook op Facebook! Hou ze in de gaten...
---
Heb je zelf nieuws over je bedrijf?
Mail naarredactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.