De Standaard pakt uit met een nieuwe imagocampagne. De baseline "Onverantwoord interessant" maakt plaats voor "Verwacht het onverwachte".

Het zijn boeiende tijden – zeker voor kranten. Nooit eerder was er zoveel informatie beschikbaar. Dankzij het Internet brengt de krant niet langer het nieuws van gisteren, maar in real time het nieuws van nu. Nieuws lijkt ook overal en gratis te krijgen. Via Twitter, RSS, Facebook, websites kunnen we op de hoogte blijven van de personen, partijen, ploegen, merken, bands,… die we zelf willen opvolgen.

Filters

Tegelijkertijd wordt het beheren van deze informatiestroom een enorme uitdaging. Met behulp van allerlei filters helpen Google, Facebook, e.a. ons het bos door de bomen te zien. Maar dreigt dit onze wereld en onze blik erop niet te vernauwen? En wordt onze denkwereld hier ook niet kleiner door?

Vernieuwing en vooruitgang

De Standaard gelooft in vernieuwing en vooruitgang, maar niet ten koste van een brede kijk op de wereld. Daarom vind je in De Standaard niet enkel het nieuws, de opinies en de achtergronden die je zoekt, maar vind je er ook wat je niét zoekt: een tegengestelde mening die je laat nadenken, interessante inzichten of interviews die je anders doen kijken naar iemand.

Serenidipiteit

De Standaard neemt het op voor serendipiteit (vinden wat je niet zoekt) in de krant, in het leven en in de samenleving. Omdat openstaan voor verrassing het leven interessanter maakt en de maatschappij opener. Bij De Standaard begin je bij het nieuws en eindig je met iets nieuws. De nieuwe baseline "Verwacht het onverwachte" belooft de lezers dat ze deze beide elementen kunnen terugvinden in De Standaard.

De reclamemakers van Mortierbrigade ontwikkelden een uitgebreide campagne (TV, cinema, radio, online en print) om het nieuwe merkverhaal van De Standaard te lanceren. Bekijk hier de spot

Een onverwachte opportuniteit voor adverteerders

De nieuwe imagocampagne van De Standaard heeft ook een onverwacht luik voor adverteerders. Dankzij het commerciële aanbod "2+2" kunnen adverteerders hun investering verdubbelen. Een niet te missen kans om mee te profiteren van de extra aandacht die de grootste kwaliteitskrant van Vlaanderen dit najaar zal krijgen.

Wie twee advertenties aankoopt in De Standaard, De Standaard Magazine, De Standaard Weekblad of De Standaard Online, krijgt twee advertenties gratis.

-- --

Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.

Je kan je nieuws ook tweeten met #bloovi