De Standaard heeft vorige week op de 'app van het jaar'-verkiezing de publieksprijs gewonnen met de app 'Standaard Digitale edities'. De juryprijs was voor 'myShopi', een digitaal boodschappenlijstje voor smartphones. De awards werden uitgereikt door de website 'The Mobile Revolution' in de Kinepolis te Leuven.
De Standaard valt in de prijzen
Het is de eerste keer dat de er in Vlaanderen een award voor de beste apps wordt uitgereikt. De Standaard valt meteen in de prijzen met de publieksprijs 'app van het jaar'. Via de app biedt De Standaard zijn krant aan op iPad en iPhone. Voor de iPad lanceerde De Standaard vorig jaar een speciale tablet-versie van de krant. Dagelijks worden nu ruim 12 000 kranten via deze app gedownload.Eind 2011 viel de site van De Standaard ook al in de prijzen op de Site van het jaar-verkiezing georganiseerd door Clickx magazine. De Standaard Online kreeg toen de prijs van de vakjury en geldt hiermee, volgens de jury, als ‘een voorbeeld voor alle Belgische sites'.
De Standaard app bereikt dagelijks meer dan 15 500 unieke bezoekers
Via de mobiele site en de tablet app van De Standaard wordt maar liefst 13,1% digitaal bereik toegevoegd aan De Standaard Online. De app van De Standaard bereikt dagelijks meer dan 15 500 unieke bezoekers. 77% van deze bezoekers behoort tot sociale klasse 1, 82% heeft een mannelijk profiel. Op deze manier werkt De Standaard app zeer selectief op mannen uit de hoogste sociale klasse. Er is een evolutie naar een meer vrouwelijk profiel waarneembaar in de cijfers. Zo stijgt het aantal vrouwelijke gebruikers van De Standaard iPhone app van 19% (nov/2011) naar 30% (apr/2012).
-- --
Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.
Je kan je nieuws ook tweeten met #bloovi