Drie jonge Gentenaars lijken een fantastische toekomst tegemoet te gaan. Het trio ontwikkelde een computerprogramma dat zo goed is dat zelfs Apple belangstelling toont. 'Maar zelfs voor een miljoen euro verkopen we niet', zegt oprichter Pieterjan Bouten.

Grote merken

Reeds in december mochten we al melden dat grote merken als Audi dealers uitrust met deze technologie.

"Toen de mail van Apple vorige week binnenkwam, hebben we eerst eens goed gelachen", zegt Pieterjan glunderend. "Ik dacht dat een van mijn collega's me voor de gek hield. Pas toen we de naam van de afzender hadden opgezocht, begon het te dagen: het was de man die verantwoordelijk is voor alle Apple-stores wereldwijd. Hij wilde dat we naar Amerika kwamen om uitleg te geven over ons programma Showpad."

"Showpad laat bedrijven toe om vanop kantoor gemakkelijk films, foto's en pdf-documenten door te sturen naar vertegenwoordigers", verduidelijkt Pieterjan. "Terwijl die onderweg zijn of op een beurs staan, kan hun bedrijf hen bijvoorbeeld op de hoogte houden van de laatste prijzen of de voorraad in het magazijn. Dat is leuk voor de verkoper en tegelijk kan de baas zien welke documenten zijn vertegenwoordigers het meest gebruiken en welke personeelslid het best verkoopt."

Het succesverhaal van de drie Gentenaars Pieterjan Bouten, Peter Minne en Louis Jonckheere begon een jaar geleden. "Na maanden van ontwikkeling hebben we Showpad op 5 mei 2011 op de wereld losgelaten. Ondertussen hebben we al een duizendtal licenties verkocht en mogen we onder meer Audi en het Amerikaanse BASF tot onze klanten rekenen", gaat Pieterjan verder. "Als Apple besluit met ons in zee te gaan, is dat meteen onze grootste deal ooit. Een bedrag kan ik daar niet opplakken, maar het gaat toch over tienduizenden euro's."

Nog niet rijk

'Helaas zullen we na een deal met Apple nog elke dag moeten gaan werken', beseft Pieterjan. 'We hebben enorm veel geld geïnvesteerd in ons bedrijf en het zal nog een tijd duren vooraleer we daadwerkelijk iets verdienen. Tijdens onze trip naar Amerika gaan we trouwens ook naar Sillicon Valley, om daar op zoek te gaan naar investeerders. Alleen zo kunnen we marktleider blijven. We zijn bovendien niet van plan om Showpad snel te verkopen. Zelfs al komt er iemand met een waanzinnig bedrag over de brug.'

Die nuchterheid typeert de drie jongemannen. 'Zelfs na de mail van Apple bleef de champagne in de koelkast. We zijn heel blij met de interesse en het geeft ons de energie om nog harder te werken. Zweven ligt echter niet in onze aard. Louis en ik zijn onze carrière gestart bij Netlog en daar hebben we gezien hoe een bedrijf dat de ene dag hot is, de volgende dag door iedereen uitgespuwd kan worden', besluit Pieterjan.

bron

-- --
Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be? en we nemen het op in ons Sectornieuws?.

Je kan je nieuws ook tweeten met ?#bloovi?