Protesteren tegen olieboringen op de Noordpool kan een gevaarlijke onderneming zijn. Actievoerders van Greenpeace zijn gespecialiseerd in het uitvoeren van deze hachelijke ondernemingen. Maar zij en MojoMedia bieden nu iedereen de mogelijkheid om op Facebook een actie als Arctic Warrior te beleven en virtueel een eigen spandoek op een olie boorplatform te bevestigen.
Belevenis
De spanning beleven van het in een rubberboot pijlsnel door de golven te klieven, recht op een olie boor platform af te stormen en belaagd door waterkanonnen een boorplatform te beklimmen. Maar ook het vastleggen van je eigen oproep. Dat is wat iedereen nu via de Facebookpagina van Greenpeace België kan beleven.
In een app op de Facebook pagina worden actievoerders via een video in het verhaal meegezogen en kunnen uiteindelijk een eigen boodschap op het virtuele spandoek plaatsen.
Beloning
Dankzij de steun van Radiohead beloont Greenpeace de meest succesvolle Arctic Warriors met de laatste tickets voor hun concert te Antwerpen en exclusieve T-shirts.
MojoMedia bedacht dit Facebook verhaal, integreerde een avontuurlijke video en maakte samen met de Gentse start-up True Story deze Facebook app aan. De actie loopt van maandag 8 oktober tot en met vrijdag 12 oktober.
Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.
Je kan je nieuws ook tweeten met #bloovi