De community Young Prozzz laat jonge en startende professionals actief aan hun carrière werken door het organiseren van informele netwerkavonden. Bij een Young Prozzz Meetup is er geen centraal thema of keynote speaker, maar ligt de focus op het netwerken zelf. Bovendien is registreren gratis...
Weg van klassieke concepten
Iedereen kent het: een speech of twee en daarna een glaasje wijn of een fruitsap in een ruimte met weinig sfeer. Young Prozzz pakt het anders aan voor de jonge professionals die actief willen netwerken. Een Young Prozzz meetup bestaat namelijk uit een gezellige avond op een sfeervolle locatie met échte bar en ambitieuze mensen.
"Al te vaak wordt het netwerkpotentieel bij bestaande business events onvoldoende benut", meent Thomas Tielemans, Relationship Manager bij Search & Selection en beheerder van Young Prozzz. "Door het netwerken op een structurele manier aan te moedigen, willen wij deelnemers makkelijker in contact brengen met personen die betekenisvol kunnen zijn in hun carrière. Wij werken hiervoor met kleurcodes en voorzien elke deelnemer van persoonlijke business cards. Het mag in geen geval een saaie, formele bedoening worden, maar een echt event voor de nieuwe generatie."
Ook op de website staat het goed geformuleerd: Een Young Prozzz Meetup is netwerken voor de nieuwe generatie: café, muziek en leuke mensen. Haal voordeel door met een open geest te komen, mensen te leren kennen en de conversatie aan te gaan.
Studenten meer dan welkom
Een tweede aspect die het voor young professionals zo interessant maakt, is dat het event geliefd is bij studenten en die zijn ook meer dan welkom. De mix tussen de iets meer ervaren mensen, de starters en de studenten, op zoek naar een toekomst, zorgt voor een inspirerende omgeving waar professionele vooruitgang in een ontspannen, informele sfeer centraal staat.
Aangezien je gratis kan inschrijven voor de MarCom Meetup, is dit voor studenten de uitgelezen opportuniteit om eerste contacten te leggen en - wie weet - een job te vinden.
Marketing en Communicatie = MarCom
De eerste editie, de HR Meetup, was alvast een succes met meer dan 200 deelnemers uit de Human Resources-wereld. Op 24 mei is de doelgroep Marketing & Communicatie aan de beurt met een meetup in Bar Des Amis Gent.
Wij waren met Bloovi zelf aanwezig op die eerste editie en omdat we zo enthousiast waren over de aanpak, hebben we beslist ons deze keer aan te bieden als mediasponsor. Initiatieven, gericht naar de jongere pro's, die het innovatieve en de mix tussen technologie en menselijk contact efficiënt inzet, kunnen we enkel toejuichen.
Hier kan je registreren voor MarCom Meetup.
Tot dan!