Na een jarenlange samenwerking op het vlak van e-mailmarketing heeft WPG Uitgevers België ook haar social mediacampagnes aan LUON toevertrouwd. Het marketingagentschap ontwikkelde "Het Lekkerste Leeslijstje", een interactieve boekenzoeker op Facebook en "Vijftig Tinten Grijs", een repin-en-win-actie op Pinterest. Deze actie is bovendien één van de eerste Pinterest-campagnes in België.

Interactieve boekenzoeker

Uit het uitgebreide boekenaanbod van WPG Uitgevers België is het voor boekenfanaten vaak moeilijk kiezen. Daarom ontwikkelde de uitgeverij samen met LUON "Het Lekkerste Leestlijstje". Met deze Facebook-applicatie stellen lezers aan de hand van hun persoonlijkheid en interesses een persoonlijk leeslijstje samen. Deze kunnen ze bewaren, met vrienden delen en zelfs rechtstreeks bestellen via de website van de uitgeverij.

Pin en win

De erotische bestseller ‘Vijftig Tinten Grijs' is sinds kort ook in Europa aan haar opmars bezig. WPG Uitgevers België wou het boek met het nodige vuurwerk in de Belgische markt zetten en schakelde LUON in voor een ludieke campagne op Pinterest. Het bureau zette een repin op poten en lanceerde hiermee één van de eerste Pinterest-campagnes in België. Om deel te nemen moeten de Pinterest-gebruikers het campagnebeeld repinnen en een ook eigen beeld pinnen in de sfeer van het boek. Elke week wint een deelnemer hiermee een ondeugend prijzenpakket.

-- --

Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.

Je kan je nieuws ook tweeten met #bloovi