Marlon bouwde voor het merk van kinderkleding Filou & Friends en voor de winkel De Stoffenkamer een nieuwe website en webshop.

Filou & Friends

De filosofie van Filou & Friends is simpel. Het merk wil dat kinderen zich goed in hun vel voelen en positief in het leven staan. Vanuit deze filosofie wordt al hun kleding ontworpen. Deze filosofie werd door Marlon ook doorgetrokken in het design van de website.

Op de website staan de collecties centraal. Om de bezoeker volop te laten genieten van de kledij werd de navigatie tot een minimum beperkt en wordt de collectie extra groot weergegeven.

Met de store locator kan je makkelijk de dichtstbijzijnde winkel bepalen. Bij iedere winkel zie je welke collecties ze er verkopen, zo weet je beter bij welke winkel je moet langsgaan.

De Stoffenkamer

De webshop speelt in op de trend van DIY en verkoopt allerlei retro en moderne stoffen, maar ook patronene en alles wat je nodig hebt om jouw eigen kleding te maken.

Marlon was verantwoordelijk voor de analyse, het design en de programmatie van de webshop. Al van bij de analyse lag de focus op gebruiksvriendelijkheid voor de bezoeker en op de beheerbaarheid door De Stoffenkamer zelf.

De navigatie in de webshop is helder en duidelijk, verloren lopen in het aanbod zit er dus zeker niet in. Met een uitgebreide filterfunctie zien klanten snel de juiste boom door het bos. Via een handige zoekfunctie kunnen klanten snel een specifiek product opzoeken.

Ook de beheerbaarheid door de klant werd niet uit het oog verloren. Met het door Marlon zelf ontwikkelde CMS Fratello kunnen de mensen van De Stoffenkamer heel vlot de inhoud van de website aanpassen en nieuwe producten toevoegen.

-- --
Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.

Je kan je nieuws ook tweeten met #bloovi