Mediafin, de uitgever van De Tijd en L'Echo, is vanaf 1 september de eigenaar van Content Republic. Content Republic is een pionier in content marketing in België en is gespecialiseerd in het ontwikkelen en realiseren van crossmediale content strategie, -concept en -realisatie. Content Republic werkte de afgelopen jaren onder meer voor Kinepolis, KBC, VBO, Belga, Unizo, Agoria, VOKA, Confederatie Bouw, Aveve, Janssen Pharmaceutica, Promat, Randstad, Microsoft en Universiteit Gent.

Stap vooruit

Met deze stap wil Mediafin nog krachtiger inspelen op de behoefte aan eigen professionele mediakanalen bij overheden en bij adverteerders in de zakelijke en financiële dienstverlening. Dit zowel in B2B als B2C markten. Mediafin realiseert al een belangrijke omzet in ‘custom media' projecten. Door de versterking met Content Republic wordt content marketing nu als een gespecialiseerde service binnen Mediafin uitgebouwd, onder de naam Content Republic.

Dirk Velghe, Algemeen Directeur Mediafin: "De lezers en gebruikers van onze media zijn beslissingsnemers. Inzake beleid of op zakelijk vlak. Het zijn dus per definitie opinievormers. Daarom spreekt het voor zich dat zij een uiterst gewilde doelgroep vormen voor het introduceren of het bevestigen van strategische boodschappen van onze klanten: overheden, financiële of zakelijke dienstverleners. Zij zullen meteen kunnen genieten van de expertise die Content Republic aanbrengt en van de crossmediale mogelijkheden die Mediafin biedt. Hetgeen het partnership met onze klanten versterkt. Ten slotte vormt de komst van Content Republic een mooie groeikans voor de omzet die we met Mediafin Publishing in dit domein al realiseren".

Paid en owned media

"Dit is een uniek huwelijk van ‘paid' en ‘owned' media" stelt Dirk Vandekerckhove, Managing Partner van Content Republic. "Ik ben al jaren overtuigd van de noodzaak voor bedrijven en merken om eigen mediakanalen te ontwikkelen en met relevante content de directe conversatie met hun klanten en prospecten aan te gaan. Uit ervaring weet ik echter ook dat zelfs het beste contentproject niet altijd de verdiende impact krijgt door een zwak bereik. Met de krachtige distributiekanalen van Mediafin, gedrukt en online, halen we een geweldige extra troef in huis voor onze klanten. Met deze overeenkomst kan ik mijn ervaring in content marketing van de afgelopen 4 jaar naadloos combineren met mijn vroegere media-ervaring, waaronder 8 jaar als commercieel directeur van Uitgeversbedrijf Tijd. In die zin voelt dit alles hier erg aan als thuiskomen."

Content Republic zal als gespecialiseerde divisie binnen Mediafin worden geleid door Dirk Vandekerckhove, die er ook toetreedt tot het managementcomité.

-- --
Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.

Je kan je nieuws ook tweeten met #bloovi