Voor het vierde opeenvolgende jaar is BBDO op zoek gegaan naar ambitieuze en talentvolle jongeren voor ‘The Farm': een 3 weken durende reclamestage. Tijdens deze stage worden pas afgestudeerde masters en bachelors ondergedompeld in de reclamewereld en kunnen ze een on-the-job ervaring opdoen.
"Veel afgestudeerde jongeren kampen met een gebrek aan ervaring en The Farm biedt ze een unieke springplank naar een beloftevolle carrière", vertelt Jochen Van Lysebettens, Marketing Manager van BBDO.
Afgelopen week was de Selectie Dag voor The Farm editie 2012. Een pak gemotiveerde gegadigden waren 's ochtendvroeg al op appel om tijdens de eerste ronde de jury te overtuigen van hun kwaliteiten. Helaas kunnen slechts 24 kandidaten door naar de namiddag sessie. "Het wordt een moeilijke selectie", vertelt Koen Thewissen, één van de bezielers van The Farm. "De kwaliteiten van de kandidaten liggen dit jaar buitengewoon hoog, maar gelukkig kunnen we ook rekenen op de expertise van DIP, de rekruterings- en selectiespecialisten van SD Worx."
Uiteindelijk startten 24 geselecteerden aan de groepsopdracht in de namiddag; een antwoord vinden op een communicatie vraagstuk van ING.
Na de presentatie van de 4 teams, trekt de jury zich terug om te beraadslagen. Een uurtje later zijn de Gouden Twaalf bekend.
Deze 12 jonge reclamemakers zullen van 6 tot 24 augustus het beste van zichzelf geven. Hun opdracht: stamp onder professionele begeleiding in drie weken tijd een reclamebureau uit de grond. Naast gespecaliseerde praktische opleidingen en workshops kunnen de studenten zich bewijzen op reële briefings van reële klanten. De perfecte manier om relevante praktijkervaring op te doen die aardig staat op hun cv.
Voor de ‘Best of Class' is er daarnaast nog een niet onaardig extraatje verbonden aan The Farm. Hij of zij vertrekt nadien voor een exclusieve stage van twee maanden naar BBDO Londen of Parijs met 1500€ zakgeld.
De exploten van de gouden twaalf kunnen gevolgd worden op www.farm2012.be.
-- --
Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.
Je kan je nieuws ook tweeten met #bloovi