Q8 supportert al jaren het wielrennen als officiële sponsor van de Belgische wielerploeg Omega Pharma-Quickstep en de Waalse Klassiekers. Naast de vele successen en actieve plannen, bemerkte Q8 een beduidend potentieel om deze sponsoring zowel op strategisch als tactisch vlak verder te activeren naar een bredere doelgroep toe, waarbij het thema ‘wielrennen' verruimd wordt naar het thema ‘fietsen' in al zijn facetten.
Vanuit dit oogpunt organiseerde Q8 een pitch waaruit These Days, in tandem met eventbureau 24Seven, als winnaar over de streep kwam. Samen zullen zij een nieuwe campagne op poten zetten die Q8 op kop zal plaatsen als supporter van fiets- en wielrenfanaten.
Q8 organiseerde enkele maanden geleden een pitch waarbij verschillende agentschappen gebriefd werden om het sponsoringstraject van het merk te herbekijken vanuit een strategisch oogpunt.
These Days en 24Seven werden verkozen tot winnaar en mogen nu een campagne ontwikkelen die Q8 uit de wind zal zetten als supporter van het fietsen en wielrennen. These Days werd hierbij weerhouden voor zijn strategische through-the-line aanpak en onderbouwde effectiviteitsmeting. 24Seven rijdt op kop vanwege de creatieve aanpak en tot in de puntjes verzorgde uitwerking. 24Seven & These Days schakelen samen Q8 een versnelling hoger.
-- --
Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be? en we nemen het op in ons Sectornieuws?.
Je kan je nieuws ook tweeten met ?#bloovi?