Steeds meer klanten van het internationale affiliatenetwerk TradeTracker.com hebben aangegeven affiliatecampagnes te willen starten in Zwitserland. De toenemende vraag van klanten en stevige groei van de online advertentie-uitgaven in het land zijn enkele redenen die hebben bijgedragen aan de beslissing te lanceren in deze interessante markt. Zo neemt ook het percentage online-uitgaven ten opzichte van de totale advertentie-uitgaven toe.

Grensoverschrijdend

Een trend die doorzet in de DACH-regio is het grensoverschrijdend aanbieden van campagnes om een zo breed mogelijk Duitstalig publiek aan te trekken. Niet alleen adverteerders laten de landsgrenzen steeds meer vervagen, ook affiliates proberen hun reikwijdte constant te vergroten. De eerste campagnes die het netwerk onder andere lanceert zijn: Cheaptickets.ch, Westernunion.ch, Bet-at-home.com.

De uitbreiding houdt in dat TradeTracker op dit moment haar diensten levert in 14 landen; België, Denemarken, Duitsland, Finland, Hongarije, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Rusland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland

Zwitserland: consolideren van de DACH-regio

TradeTracker's CEO Paul van Doorn over de uitbreiding naar Zwitserland: "Lancering in Zwitserland consolideert de DACH-regio en verwijdert barrières voor adverteerders om zo hun campagnes beschikbaar te stellen in alle Duits sprekende landen. Daarnaast fungeert Zwitserland als bouwsteen in de verdere uitbreiding naar Frankrijk en Italië, wat TradeTracker pan-Europese dekking biedt."

Heiko Hildebrandt, Managing Director van TradeTracker Duitsland en Zwitserland voegt toe; "Wij zijn er zeker van dat TradeTracker's prestatiegerichte aanpak en technologisch leiderschap de gehele online marketing in Zwitserland zal veranderen. Adverteerders en affiliates van alle formaten zullen profiteren van TradeTracker's internationale netwerk, uitgebreide ervaring, uitstekende kwaliteit van dienstverlening en unieke systeemfuncties, zoals Brand Monitoring voor adverteerders of Super Fast Payment voor affiliates."

Met 15,2% groei in totale advertentie-uitgaven verovert Zwitserland de 12e Europese positie met online uitgaven van € 422 miljoen in 2011.

-- --
Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.

Je kan je nieuws ook tweeten met #bloovi