Het web gebruiken om de wereld menselijker te maken. Dat is de droom die WEBS-zaakvoerder Pieter Brat en content specialist Mischa Verheijden (foto links) bindt. Omdat beide ondernemers al snel beseften dat hun sterktes elkaar aanvullen en een sleutel zijn om hun droom te realiseren, sloten de twee een overeenkomst en bracht Mischa zijn activiteiten onder in WEBS.
De samenwerking sluit naadloos aan bij de ontwikkeling die het nog jonge medium internet doormaakt. Nadat lange tijd een website als een online visitekaartje voldoende was, is het belang van inhoud niet meer weg te denken.
Pieter Brat: “In augustus 2012 namen we De Webfabriek (dat als webbureau marktleider was in de non-profitsector) over. Die naam zegt genoeg over wat we deden: websites produceren. Maar daarmee kom je er niet meer. Klanten willen vandaag naast een website die er goed uitziet ook resultaten en een concurrentiële positie in Google.”
Daarom is het besef dat content belangrijk is ook sterk toegenomen, stelt Mischa Verheijden: “In de 8 jaar die ik nu professioneel met schrijven voor het web bezig ben, merk ik de laatste 2 jaar duidelijk dat ik mensen niet meer hoef te overtuigen dat hun content belangrijk is. Ze weten dat sterke content nodig is om te scoren in Google.”
Pieter Brat: “Maar de grootste verschuiving die door het internet plaatsvindt, is die van organisatie- en productgericht denken naar klantgericht denken. Dat geldt ook voor onszelf. Dat denkproces is nu het uitgangspunt voor elke samenwerking met klanten.
We helpen ze door de bomen het bos zien, prioriteiten stellen en keuzes maken om hun doelen en die van hun klanten dichter bij elkaar te brengen. Zo gebruiken we het web om de wereld menselijker te maken.”
Mischa Verheijden: “Je ziet ze niet, maar echte mensen gebruiken een website. Die afstand overbruggen is onze uitdaging. Om dat te bereiken gaat voor onze klanten strategie, techniek en inhoud nu hand in hand, zodat hun website het verschil kan maken.”
Afgelopen maand verhuisde het WEBS-team, dat nu uit 12 mensen bestaat, naar de IJzerenpoortkaai 3 in Antwerpen, waar ook het reclamebureau 10 advertising is gehuisvest.