Facebook heeft haar nieuwe Like & Share-knop vandaag geïntroduceerd. De kleuren zijn helderder geworden en voor het lettertype werd gekozen voor Helvetica. Ook de typische Facebook-duim verdwijnt naar de achtergrond.
Iconische Like-duim „verdwijnt”
Buiten de kleur verandering is de meest opmerkelijke verandering het (gedeeltelijk) verdwijnen van de iconische Facebook Like-duim. Hieronder kan je de nieuwe aanpassingen bekijken:
Een kleine verandering?
De kleuren en design zijn grotendeels hetzelfde gebleven. Maar toch gaat het om een significante verandering. Zo zijn de huidige Like & Share knoppen te zien op meer dan 7,5 miljoen websites en hebben deze al meer an 22 miljard impressies gehad.
Facebook wil met deze veranderingen het engagement opdrijven en website bezoekers aansporen om meer content te gaan delen via Facebook. „Bovendien zorgt het nieuwe design dat de Like-knoppen beter tot hun recht komen op hoge resolutie schermen," aldus Peter Yang, product manager van Facebook.
Eigenaars van websites & blogs die de Facebook-knoppen hebben geïnstalleerd op hun website, zullen de veranderingen automatisch doorgevoerd zien in de komende paar weken.