De gloednieuwe Frapply applicatie heeft nog maar net het levenslicht gezien en aggregeert al social content voor Music for Life dat op 17 december 2013 van start ging. Een mooie showcase die de mogelijkheden van het platform aantoont.
Meest relevante berichten
Frapply aggregeert en verrijkt data afkomstig van verschillende sociale media. Momenteel wordt data van Facebook, Twitter, Instagram en Foursquare ondersteund. Frapply gaat echter verder dan bestaande platformen en gebruikt verschillende algoritmen die de meest relevante berichten analyseert.
Op deze manier kan zonder enige vorm van curatie een relevant en representatief verhaal verteld worden rond eender welke onderwerp dat zich online afspeelt. Uiteraard beschikt de gebruiker over verschillende tools die het mogelijk maken om content en verhaallijnen ook manueel samen te stellen.
Frapply
Frapply is het geesteskind van Bert Jansen en Joeri Bogaerts, beiden actief in de online sector, die samen deze applicatie hebben ontwikkeld. Uit ervaringen met klanten werd al snel duidelijk dat er nood was aan een applicatie die bronnen van verschillende sociale media samenbracht in één informatiebron.
Music for Life
Music for Life staat dit jaar niet in het teken van één goed doel maar van meerdere. Dit jaar kan iedereen zélf zijn goede doel kiezen. Welke Vlaamse vzw verdient jouw steun?" Met die oproep gaf Studio Brussel en de Koning Boudewijnstichting het startschot voor de achtste editie van Music for Life. De jaarlijkse solidariteitsactie vindt dit jaar plaats van 17 tot en met 24 december onder de noemer 'De warmste week'.
Music for Life kan steeds rekenen op heel wat buzz zowel online als offline. Om alle online buzz in kaart te brengen werd Frapply geïntegreerd op de live pagina van Studio Brussel (www.stubru.be/live)
Volgende bedrijven en organisaties maken reeds gebruik van Frapply: Antwerp Design & Deco Valley, DM Depot, Jeugddienst Kalmthout, ART-A, de vereniging van Antiquairs en Galerijen in Antwerpen en Mooov.
Music for Life op Frapply: mfl13.frapply.com