Google heeft net aangekondigd dat het een nieuw type advertenties heeft gelanceerd. De Google +Post ads. Google+-posts kunnen nu gebruikt worden als advertenties voor display advertising.
+Post Ads
Google zegt dat +Post ads bedrijven zal toelaten om hun Google+ content om te zetten in advertenties. Dat kunnen gewone status-updates zijn, foto’s, videos en zelfs Hangouts. Hieronder kan je een voorbeeld bekijken van Toyota die content gebruikt als een display advertentie:
Google Display Network
Volgens Google kunnen bedrijven hun content in enkele seconden omzetten in een display ad, waarna de post te zien zal zijn op de 2 miljoen sites die deel uitmaken van het Google Display Netwerk.
Volgens Google zorgen de +Post ads voor een verhoogde click trough rate en verhoogd engagement met klanten door de mogelijkheid om hangouts in de advertentie te plaatsen.
Bovendien zegt Google dat adverteerders nu de mogelijkheid hebben om vanuit de advertentie zelf de conversatie aan te gaan met klanten. Zo kunnen klanten de advertentie delen, becommentariëren & kunnen ze in gesprek gaan met het merk zelf en met elkaar via live Hangouts.
50% meer impact
Toyota, Cadbury & RITZ zijn drie merken die al gebruik maken van +Post advertenties. Volgens Google zien zij al 50% meer impact dan bij andere vergelijkbare rich media advertenties.
De nieuwe advertentie-mogelijkheid zal in de komende maanden verder uitgerold worden voor andere adverteerders. Een geniale zet van Google?
Meer info kan je hier vinden.