De API, waar nu al enkele weken druk over wordt gespeculeerd, zou grotere advertentie agentschappen toelaten om gesofistikeerde campagnes op te zetten a la Facebook.
Indien Twitter een nieuw advertentie platform online zou gooien, zou dat ervoor kunnen zorgen dat de advertentie inkomsten voor het bedrijf uit San Francisco exponentieel zouden toenemen.
Uitbreiding Europese Kantoren
In lijn met deze geruchten raakte vandaag bekend dat Twitter in Europa additionele kantoren opent. Zo zal het sociale netwerk kantoren openen in Parijs, Madrid en Amsterdam. Bovendien is Twitter volop bezig met het aanwerven van werkkrachten in Europa.
In een interview verklaarde het hoofd van de Britse afdeling van Twitter, Tony Wang, dat de nieuwe posities in Europa vooral gericht zijn op het aanwerven van verkopers, die de advertentie oplossingen van Twitter moet gaan verkopen aan bedrijven. "Op normale banner-advertenties klikt ongeveer 0,05 tot 0,07 procent van de mensen. Bij ons is dat gemiddeld tussen de 1 en 3 procent," zegt Wang.
Twitter Advertenties in België
Het bestaande platform, dat in april 2010 geïntroduceerd werd is nog niet overal uitgerold. Zo zijn promoted tweets momenteel nog in beta en werkt Twitter enkel samen met een select clubje van adverteerders. Vandaag is het voor vele Belgische bedrijven dus nog onmogelijk om promoted tweets te gaan versturen.
Of dit zou gaan veranderen met de uitrol van deze nieuwe API is koffiedik kijken.