Mobile Vikings heeft met haar nieuwe campagne al heel wat tongen losgemaakt. Zo steekt de telecomprovider de draak met Johan Vande Lanotte. „Goed geprobeerd, Johan. Maar echte vikings bellen gratis,” klinkt het in de nieuwe campagne.
Echte vikings bellen gratis
In de reclame campagne drijft Mobile Vikings de spot met minister van Economie en Consumentenzaken Johan Vande Lanotte. „Goed geprobeerd Johan, maar echter vikings bellen gratis,” zegt Mobile Vikings in een slogan.
De telecom-provider koos voor de slogan omdat de minister momenteel zelf actie voert om telecomformules te verlagen. Zo wil Vande Lanotte dat gsm-operaten hun prijzen verlagen.
Dat laat Mobile Vikings niet aan hun hart komen: „Whatever. Vikings bellen al lang gratis onder elkaar. Bovendien kan je nu ook naar anderen goedkoper bellen,” klinkt het.
"Ik zie het door de vingers”
Johan Vande Lanotte werd niet ingelicht over de campagne, maar gaat geen stappen ondernemen tegen Mobile Vikings. „Ik wist op voorhand niets van de actie af,” zei Vande Lanotte aan Q-Music. „Aangezien het om een ludieke actie gaat, wil ik het wel door de vingers zien,” zei hij nog.
„Wat Mobile Vikings doet kan duidelijk niet, maar gezien de ludieke actie wil hij het wel door de vingers zien. Hij gaat Mobile Vikings er in ieder geval wel op aanspreken", zegt zijn woordvoerder aan De Morgen.
Niet de eerste keer
Het is niet de eerste keer dat Mobile Vikings de show steelt met haar opmerkelijke marketingcampagnes. Zo moest de operator nog een campagne gedeeltelijk terugtrekken van de Jury voor Ethische praktijken omdat het de slogans gebruikte ‚gratuit, c’est pour les flamands’ en ‚gratis is voor jeanetten’. Deze werden bestempeld als aanstootgevend en beledigend voor bepaalde personen of bevolkingsgroepen.