De Duitse uitgeverij Axel Springer heeft haar financiële resultaten van het eerste kwartaal bekend gemaakt. Daaruit blijkt dat het bedrijf meer omzet genereert via haar digitale kanalen dan met print. De bedrijfstop kiest daarom om nog meer in te zetten op digitaal.
40% van de omzet te danken aan digitaal
De financiële resultaten die het bedrijf vandaag bekend maakte tonen dat de omzet van 804 miljoen euro voor 40% te danken is aan digitale kanalen. Het grootste deel daarvan (64%) bestaat uit reclame inkomsten. De rest bestaat uit technologie-exploitatie en abonnementen.
Omzet uit print gedaald
De gedrukte media van Axel Springer hebben het minder makkelijk. Zo is de omzet bij de tijdschriften en kranten gedaald met 3 tot 10 %. De bedrijfsleiding gaat ervan uit dat deze trend zich in de toekomst zal doorzetten. Om dit effect tegen te gaan wordt er meer geïnvesteerd in de digitale activiteiten door zowel overnames als organische groei van de bestaande activiteiten.
Wie het gedetailleerde financiële rapport wil bekijken kan dat hier doen.
Wat denk jij over de toekomst van print in ons land? Denk je dat kranten sterker moeten inzetten op digitaal? Of hou je net van je vertrouwde papieren krant of tijdschrift? Laat het ons weten!