Het werd al een tijdje gefluisterd. Maar nu is het dus officieel: Patrick Marck verlaat IAB Belgium. Marck stond 6 jaar aan het hoofd van de beroepsvereniging. 'Om de nieuwe digitale strategie van IAB te realiseren was er een verandering nodig in de manier van werken en het team,' zegt IAB in een persbericht.
Digitale Strategie
Volgens IAB Belgium heeft Patrick Marck een groot aandeel gehad in digital 'incontournable' te maken in de mediamix. De afgelopen 2 jaar heeft IAB Belgium hard gewerkt aan het ontwikkelen van een digitale strategie om IAB een leidende rol te geven in de digitale veranderingen die op til staan voor adverteerders en media.
"Na 6 jaar IAB te leiden ben ik toe aan een nieuwe uitdaging," aldus Patrick Marck. "Het was een plezier om samen met de leden IAB uit te bouwen en om mee vorm te geven aan de Belgische digitale reclamesector."
'Verandering nodig in manier van werken'
IAB wil als organisatie de focus leggen op 'digital knowledge & expertise sharing' om hun leden de nodige begeleiding te geven bij het omgaan met de veelheid aan digitale mogelijkheden. Om dit te realiseren zijn veranderingen nodig in de manier van werken en het team om dat te realiseren. Ook de leden van de Raad van Bestuur van IAB Belgium engageren zich om actief deze nieuwe strategie in de praktijk om te zetten.
Patrick Marck blijft nog een tijd operationeel betrokken bij het IAB en helpt daarbij om de strategische omslag te realiseren. Tot begin volgend jaar blijft hij actief in zijn huidige rol om vervolgens betrokken te zijn bij een aantal key-projecten gepland voor 2014.