Het afslankmerk Weight Care heeft enkele weken geleden zijn nieuwste zomercampagne uitgerold. Deze kwam tot stand in samenwerking met het relationele marketingbureau LUON, nadat zij Weight Care overtuigden met hun creatief en tactisch pitchvoorstel. Zowel online als in het winkelpunt stimuleert de campagne vrouwen een Weight Care-kuur te volgen en op die manier “zonder zwembandjes de zomer in te duiken”

De wedstrijd

Het dragende concept werd vertaald naar online (zonderzwembandjes.weightcare.be), naar instore-activatie in het F1 supermarktsegment en naar banner advertising binnen een nauwkeurige selectie van media. De campagne werd gecombineerd met een motiverende wedstrijd i.s.m. 3Suisses, waarbij de deelneemsters een zomerbudget konden winnen om hun bikinigarderobe uit te breiden en werd ondersteund door e-coupons.

Resultaten

De eigenlijke verkoopresultaten blijven, in deze competitieve markt, confidentieel, maar een aantal conversiepercentages zijn wel beschikbaar:

  • 0.8% ctr uit externe bannering
  • 23% wedstrijddeelname en 14% sales conversie, met een directe ROMI van 1/1, wat gezien de hoge Life Time Value van nieuwe klanten in deze markt, een hoog rendement geeft. 
  • Een aangroei van de email opt-in database met 68%, bruikbaar voor verdere sales activatie. Op basis van het succes van deze Belgische campagne, heeft Weight Care LUON aangeduid om de campagne per direct ook in Nederland uit te rollen.