Kris Sanchez startte enkele jaren geleden de Twitter-account @UberFacts - een Twitter-account die leuke weetjes de wereld in stuurt. Een schot in de roos: zo haalde de account al snel miljoenen volgers. Sanchez verstuurt nu af en toe gesponsorde berichten naar zijn volgers tegen betaling. Daaraan verdient Sanchez honderduizenden dollars. Hier hoe hij dat precies aanpakte:
2 à 3 dollarcent per click
“Ik maakte destijds een Twitter-account aan omdat ik Britney Spears wou volgen,” vertelde Sanchez aan Fast Company. “Ik had geen idee wat ik moest tweeten, dus ben ik maar leuke weetjes beginnen versturen. Dat sloeg blijkbaar aan." Momenteel heeft de @UberFacts account al meer dan 7,2 miljoen volgers.
Per keer dat een volger op de link klikt brengt het Sanchez zo’n 2 a 3 dollarcent op. @UberFacts verstuurt zo’n 60 a 70 tweets per dag. Vermenigvuldig dat met honderduizenden volgers, 365 dagen in een jaar en een aantal gesponsorde tweets per dag. Dan rolt het geld snel binnen.
Naar eigen zeggen verdiende Sanchez vorig jaar meer dan een half miljoen dollar door het tweeten van gesponsorde berichten. Daar stopt het echter niet. Zo verdient Sanchez ook flink aan de UberFacts app. Daarmee haalt hij zo’n 60.000 dollar per week binnen aan advertentie inkomsten.
Hoe raakte Sanchez in contact met bedrijven?
Sanchez werkte al samen met gigantische merken zoals Ford & Paramount. Je vraagt je waarschijnlijk af hoe Sanchez lucratieve deals kon sluiten met zo’n bedrijven.
Dat gebeurde via Social Reactor, een dienst die gespecialiseerd is in influencer marketing en influencers op sociale media koppelt met merken die op zoek zijn naar social exposure. Social Reactor is intussen dé draaischijf geworden achter Sanchez’s succes.
“Dat mensen zoveel geld verdienen aan het versturen van gesponsorde tweets is zeldzaam. De reden dat Kris wel zoveel geld verdient is omdat hij een groot aantal volgers heeft én omdat zijn volgers enorm engaged zijn. Als Kris een fotogalerij deelt met 10 foto’s gaan de meeste van zijn volgers er minstens 4 van bekijken. Dat zijn echt opmerkelijke cijfers,” verklaart Scott Jones, eigenaar van Social Reactor.
Als je een kijkje neemt op @UberFacts lijken leuke weetjes inderdaad een verslavende impact te hebben. Wil je zelf ook een social influencer zijn? Begin dan maar volgers te verzamelen. :)
Meer info: @UberFacts