De auto industrie is een van de spannendste sectoren op het gebied van digitaal vandaag de dag. Niet alleen speelt het veranderende aankoopgedrag van consumenten daarin een rol. Ook op het gebied van product-innovatie en smartphone integratie verwachten we bij KTC dit jaar groot nieuws. Om door de bomen het bos te zien hebben we geprobeerd de belangrijkste vier trends te filteren.
Het aankoopgedrag van Millennials
Millennials, de consumentengroep van jongeren geboren tussen beginjaren ´80 en 2000, laten een totaal ander aankoopgedrag zien op het gebied van auto´s. 94% van hen begint hun aankoopprocess op digitale platforms. Van auto verkopers en dealers moeten ze over het algemeen niet veel hebben. Ze verkiezen sociale media voor meningen over het product. Wat betekent dit voor je verkoopstrategie? En je digitale platforms?
Geconnecteerde auto´s
Tweede trend, en misschien wel de belangrijkste, zijn geconnecteerde auto's. Zowel Apple als Google hebben hierop hun paardjes gezet. Google probeert via de Open Automotive Alliance hetzelfde spelletje te spelen als destijds Android voor smartphones. Zal het ze lukken ook in deze sector door te breken?
Dynamische sociale netwerken
Nu Facebook jongeren aan het verliezen is, en steeds meer pay-to-play wordt, is het tijd om andere netwerken te beschouwen. Snapchat is hét voorbeeld van een andere manier van connecteren via dynamische content. Wat betekent dit voor je content strategie?
Online verkoop
Tesla begon ermee, en grote merken als BMW en Mercedes zijn reeds aan het experimenteren: online verkoop. 31% van de Millennials zegt te overwegen een auto online aan te kopen. Wat betekent dit voor de dealer netwerken? En komt binnenkort Amazon om de hoek kijken?
Deze trends en de kritische vragen die marketeers zich zouden moeten stellen komen aan bod in de video die we bij ktc gemaakt hebben. Neem gerust en kijkje en laat je mening weten over de toekomst van de auto-sector!
Meer info op ktcagency.com