EMOTA staat voor European Multi-Channel and Online Trade Association. Ze vertegenwoordigen meer dan 80 % van de Europese eCommerce. Emota lanceerde recent hun European Trustmark (Europees Certificaat) voor eCommerce. Hiermee het ervoor zorgen dat de consument meer vertrouwen heeft in online aankopen over de Europese landsgrenzen heen. Bovendien wil Emota de taal-barrières wegwerken die anderstalige certificaten met zich meebrengen.
Vertrouwen
Er zijn nog steeds drempels bij e-commerce aankopen die niet plaatsvinden in eigen land, zowel bij de consumenten als bij de aanbieders. Dit kunnen legale drempels zijn, of bijvoorbeeld gebrek aan vertrouwen. Het EMOTA certificaat zou deze drempels moeten verlagen.
Certificaat
“We zijn akkoord gegaan over een set van criteria waaraan de website moet voldoen, die de consument een uitstekende service garanderen”, vertelt Susanne Czech, secretaris-generaal van EMOTA. “Langs de andere kant worden de certificaat-houders in de gaten gehouden en gecontroleerd dat ze de regels niet overtreden. Zowel, dan wordt hun certificaat ingetrokken.”
Meer info: emota.eu