Ello, het advertentieloos sociale netwerk, krijgt meer dan 31.000 inschrijvingen per uur. Het netwerk slaat erg aan omdat Ello een advertentieloos alternatief voor Facebook belooft. Lid worden van het sociale netwerk kan enkel per invitatie.
Ello?
Het internet loopt storm voor Ello, een sociaal netwerk dat nog maar in beta-fase zit en enkel toegankelijk is voor iemand die een uitnodiging krijgt. Je inschrijven op een wachlijst is wel mogelijk. De initiatiefnemers van Ello krijgen hiervoor tot 31.000 inschrijvingen per minuut binnen.
Anti-advertenties
De hype wordt vooral gevoed door het feit dat Ello een Facebook-alternatief is dat de gebruiker niet langer als een product ziet. ‘Mijn mede-oprichters en ik waren andere sociale netwerksites beu’, zegt Paul Budnitz. ‘We werden overladen met advertenties en rommel en voelden ons misleid door bedrijven die duidelijk niet inzitten met wat wij écht willen.’
Via Ello zou je, net als op Facebook, je status kunnen posten, profielfoto’s veranderen en vrienden maken én volgen. Ello schreef een Manifesto over haar missie:
Your social network is owned by advertisers.
Every post you share, every friend you make and every link you follow is tracked, recorded and converted into data. Advertisers buy your data so they can show you more ads. You are the product that’s bought and sold.
We believe there is a better way. We believe in audacity. We believe in beauty, simplicity and transparency. We believe that the people who make things and the people who use them should be in partnership.
We believe a social network can be a tool for empowerment. Not a tool to deceive, coerce and manipulate — but a place to connect, create and celebrate life.
Meer info: https://ello.co