Social media monitoring tool HootSuite wordt Hootsuite, met een kleine letter s. De tool krijgt ook enkele dashboard-aanpassingen & een nieuw zwart logo. De Hootsuite-mascotte Owly wordt zwart en krijgt een nieuw design.
HootSuite wordt Hootsuite
Hootsuite heeft haar merknaam ook onder handen gepakt met een kleine verandering. HootSuite wordt immers Hootsuite, met een kleine letter s. Maar ook Owly, de mascotte onderging een verandering.
“The new Owly is show the simple, reliable, and confident aspects of our brand”, zegt marketing verantwoordelijke Ashley Brookes van Hootsuite in een blogbericht.
„Het was een moeilijke beslissing om ons logo aan te passen, aangezien het oude logo zeer herkenbaar is voor onze gebruikers. Maar we houden van een uitdaging. We denken dat deze aanpassingen de herkenbaarheid van Hootsuite ten goede zullen komen,” zegt Brookes nog.
Minimale veranderingen
De veranderingen aan het dashboard zijn niet ingrijpend. Zo werd de locatie van de message box en profile selection widget aangepast en werd het favicon van de site aangepast naar het nieuwe design.
Bij Hootsuite werken er meer dan 500 mensen. De tool is intussen beschikbaar in 15 talen. Het bedrijf heeft ook verschillende vestigingen in Vancouver, London & Singapore.