Gisteren is programma van de enige Google Analytics User Conference in België bekend gemaakt. Jaarlijks komen er eind augustus zo een 400 Analytics gebruikers samen om nieuwe inzichten, methodes en tools te ontdekken en delen met elkaar. Wat kan je zoal verwachten qua topics en wat kan je er bijleren? Tijd voor een kort overzicht:

Geen overbodige theorieën, heel praktisch gericht:

  • De insteek: de conferentie brengt de nieuwste strategieën op een praktische manier om Google Analytics gebruikers nieuwe en waardevolle inzichten mee te geven naar huis. 

  • De sprekers: Google België nodigt de partners uit met een GACP label. Dit label wordt toegekend aan dienstenleveranciers waarvan hun Google Analytics expertise hoog aangeschreven staat. Daarnaast selecteren we cases, bedrijven en analisten die een inspirerend en waardevol verhaal brengen. (Handig lijstje van alle GAUC sprekers)
  • Het doel: Je zal de ROI van al je online campagnes een extra boost geven dankzij de nieuwe inzichten. Dankzij het delen van methodes en nieuwe features van Google Analytics ga je meer uit deze tool halen!

6 topics die zeker aan bod komen tijdens GAUC 2015:


1. Universal Analytics: We leggen uit hoe je kan overgaan van Web Analytics naar Universal Analytics, hoe je het maximale uit Universal Analytics kan halen en hoe Google Tag manager hierbij kan helpen.

2. Enhanced E-commerce: We delen heel hands-on gouden trucjes en methodes om het shop- & betaalgedrag van je klanten te analyseren en de nodige ingrepen te doen. Ontdek hoe je meer klanten aan je kan binden op het einde van jouw funnel. Een niet te missen talk.

3. Measurement: Tips en methodes om cross device measurement & remarketting te doen slagen over alle devices heen. Hier vind je naast hands-on methodes ook cases op inspiratie op te doen.


4. Rapporteren en visualisatie: Hoe kan je zo efficient mogelijk rapporteren en jouw data omzetten in waardevolle analyses. We delen methodes en tools.

5. Dimension Widening en Custom Data: Importeer data in je Google Analytics om betere analyses te kunnen maken. We leren jou facebook, CMS, CRM, Twitter en andere bronnen te koppelen en delen doeltreffende strategieën.

6. Cases: We brengen cases van adverteerders en agencies waaruit je inspiratie kan uit halen.

Ook andere topics zoals A/B testing en offline/online measurement komen aanbod. Tijdens 6 breakout sessies kan je ook specifiekere vragen stellen omdat alle deelnemers is kleinere groepjes verdeeld zijn. 

Voor wie is dit?

Bij GAUC staat de gebruiker centraal. Met de nieuwe inzichten van deze conferentie zal je het maximum uit Google Analytics kunnen halen. Op die manier willen we nieuwe strategieën en praktische cases -stap voor stap- met de laatste nieuwe inzichten naar jullie brengen. Kortom, een zéér waardevol programma voor élke gebruiker die met Google Analytics werkt.

Iedereen die bezig is met Google Analytics, Web Analytics, analyses en rapportering gaat zijn ei hier helemaal kwijt kunnen.

Praktisch