Een merk dat beroemd wil worden, heeft niet meer voldoende aan een goed product en creatieve campagnes. Conversaties spelen – zeker ook online – een almaar grotere rol. Lees meer over ‘conversational marketing’ in het nieuwe handboek. Download het hier.
Conversatiemarketing start met kiezen
Je kan onmogelijk overal aanwezig zijn. Merken moeten daarom een strategische keuze maken: in welke gesprekken van consumenten willen ze aan bod komen en in welke niet? Daarbij is van buiten naar binnen denken essentieel: vanuit de consument gedacht, niet vanuit het bedrijf.
Bij Voice bepalen we ‘unique conversational propositions’ of UCP’s, waarmee een klant zich via conversaties profileert, relevant is in het leven van mensen en zich onderscheidt van concurrenten. Zo maakt Red Bull de keuze om mensen vleugels te geven met krankzinnige stunts en extreme sportevents waarover heel veel gesproken wordt. Het is een kwestie om daar heel consequent in te zijn. Dan word je als merk een gesprekonderwerp.
Welke conversaties wil jij als marketer claimen? Krijg meer inzicht in conversational marketing: download het handboek nu!