Met de hulp van agile marketing evangelist Scott Brinker, heeft Episerver de vijf belangrijkste principes op een rij gezet. Deze kunnen je helpen met het ontwikkelen van jouw Agile Marketing Strategie. In dit gratis E-book leer je meer over agile marketing en ontdek je hoe je ermee van start kan gaan:
Wat is Agile Marketing?
Als je vandaag de dag klantgericht wilt zijn, dan moet je realtime kunnen denken en acteren. Pas dan kun je deelnemen aan het nieuwe tijdperk waarin verbondenheid en betrokkenheid centraal staan.
Het is een tijd waarin een serie gerichte, korte termijn promoties en berichten beter presteren, én meer opleveren dan de traditionele lange termijn ‘geïntegreerde’ campagnes. Een tijd waarin een meter sprinten beter is dan een marathon lopen. Het is het tijdperk van: agile marketing!
5 Tips om je eigen Agile Marketing Strategie te bouwen:
1. Experimenteer, maar blijf gefocust:
het is eenvoudig om responsive agility te verwarren met korte termijn denken en een gebrek aan campagneplanning. Maak je lange termijn doel concreet, terwijl je kleine stapjes blijft zetten.
2. Wees flexibel: als marketeer weet je dat je niet alles perfect en foutloos vooruit kan plannen.
Er zal altijd iets gebeuren wat de plannen in de war schopt.
3. Prioritiseer je uitdagingen:
er is nooit gebrek aan marketinguitdagingen die getackeld moeten worden. Stel prioriteiten en steek je tijd en energie eerst in je grootste probleem.
4. Empower je team:
soms is het grootste probleem binnen een organisatie de barrière bij het management team. Geef je team de juiste tools en verantwoordelijkheid om processen om te gooien waar nodig om zo creativiteit en uitvoering in realtime te bevorderen.
5. Test Relevantie:
test snel, faal snel en leer vooral snel van de data. Succes is meer een proces dan een eindproduct.
Net als met alle tools voor marketeers is agile marketing maar één (en steeds belangrijker wordend) deel van de grotere marketingmix. Over het algemeen moet je een balans vinden tussen lange en korte termijn.