20th Century Fox heeft gisteravond om 18u de eerste Instagram advertentie in België gelanceerd. De filmstudio experimenteert met Instagram om haar nieuwste film "The Martian" in de kijker te zetten. Hieronder kan je een eerste impressie zien van hoe de advertentie eruit zal zien:
"Op zoek naar manieren om films zo goed mogelijk aan het juiste publiek te tonen"
“We keken al een hele tijd met argusogen naar onze buurlanden, en we zijn dan ook zeer blij dat we nu ook in België op Instagram kunnen adverteren. In het eeuwig fluctuerende medialandschap zijn we altijd op zoek naar manieren om onze films op een zo goed mogelijke manier aan het juiste publiek te tonen en daar aanwezig te zijn waar ons publiek zit," zegt Deirdre Keustermans, Marketing Director van 20th Century Fox.
Storytelling via Instagram
"Instagram biedt ons de mogelijkheid om aan storytelling te doen; om het verhaal van The Martian te vertellen aan de hand van verschillende ads zoals cinemagraphs, 3D-visuals… aangepast aan het formaat en de stijl van het platform,” vertelt Keustermans nog.
Hieronder kan je een impressie van de advertentie bekijken:
When a Mars sandstorm hits, get off the planet. #TheMartian
Voor aankoop en creatie werkte 20th Century Fox nauw samen met Seven Productions en Isobar. The Martian speelt vanaf 7 oktober in de Belgische bioscopen.
Benieuwd hoe je aan de slag kan met Instagram Ads? Bekijk dan deze how-to met enkele handige tips!
Meer info: instagram.com/foxbelgium/