foto: shutterstock.com
Tegenwoordig begrijpen de meeste marketeers dat naast nieuwere digitale marketingkanalen als social media, het volwassen e-mailmarketing kanaal nog steeds een grote rol speelt in hun brede marketingstrategie. Dit betekent echter nog niet dat de nodige tactieken om van dit kanaal een echte conversie-winner te maken ook ingezet worden. Segmentatie is een van die tactieken, en dit gaat heel wat verder dan het onderverdelen van bijvoorbeeld mannen en vrouwen.
Het meest cruciale onderdeel van je e-mailmarketing strategie:
Waar e-mailmarketing vroeger voornamelijk werd ingezet als “cold caller”, als eerste contact met een nieuwe klant, dient het nu ingezet te worden in alle fases van je lead nurturing proces. De tijd van batch & blast campagnes zijn voorbij. Segmentatie zou wel eens het meest cruciale onderdeel van je marketingstrategie kunnen zijn.
Meer weten over segmentatie? In deze whitepaper ontdek je:
- Hoe je de voor jou interessantste doelgroepen segmenteert
- Waarom segmentatie beter werkt dan geïsoleerde lijsten
- Hoe je marketing automation kan inzetten om je segmentatie nog doeltreffender te maken