Vierhonderd gretige marketeers kunnen geen ongelijk hebben. Het sleutelwoord op Conversion Day 2015 was ‘Inbound’ - en Inbound … dat betekent content. Goede en efficiënte verhalen die aansluiten bij de doelstellingen van het merk of bedrijf dat ze uitdraagt. En vooral, slimme content die de weg leidt in het conversieproces.
Nextgen Marketing
Paul Boag, Kristien Segers en Jeetu Mahtani, CEO van Hubspot international. Hoe divers de verhalen op het podium ook klonken, de baseline was steeds dezelfde. “Show me the Money!”, vatte Mahtani het kernachtig samen. Marketing is pas zinvol als je er maximale ROI uithaalt. Een boodschap die ook in de Lage Landen geweldig resoneert, als technologie en content samen de bouwstenen voor nextgen performance marketing blijken te vormen.
Consequente contentstrategie blijft struikelblok
Maar hoe realiseer je zo’n project, hoe krijg je het verkocht binnen je bedrijf en hoe meet je welke inspanningen je business plan ondersteunen (of torpederen)? Al te vaak blijkt een gerichte en consequente content strategie het grootste struikelblok …
In een drukbezette namiddagsessie legde Jamie Biesemans, content creator bij leadstreet, de vinger op de wonde en analyseerde haarfijn aan welke voorwaarden content moet voldoen om bijvoorbeeld van een casuele bezoeker een strak geprofileerde lead te maken.
De learnings en best practices van Jamie’s verhaal vind je terug in een nagelnieuw ebook die leadstreet ter gelegenheid van Conversion Day samenstelde. Hier kan je het gratis downloaden.