Klinkt het gek? Dat vond Roderick Adang, oprichter van Add My Window ook. Althans, dat het nog niet bestond, dus besloot hij er een start-up van te maken. Met Add My Window kan iedereen met een vrij raam, geld verdienen door het open te stellen voor reclame. Bedrijven kiezen op welk raam ze willen adverteren, en Add My Window doet de rest. Wij spraken met Roderick.
De nieuwe studentenjob
"In Nederland kwam een jaar geleden in de media dat de studiebeurs werd afgeschaft. Toen realiseerde ik me dat het voor de studenten in Nederland financieel zwaarder zou gaan worden. Tegelijkertijd realiseerde ik mij dat de kleinere ondernemingen niet in de gelegenheid zijn om gebruik te maken van buitenreclame.
Immers adverteren op abri's of billboards is een dure aangelegenheid.” Roderick besloot om er een win-win situatie van te maken. ”Bedrijven kunnen voor voordelige tarieven op A-locaties adverteren en raameigenaren, voornamelijk studenten, kunnen een maandelijkse vergoeding eraan overhouden.”
Reclame op een raam?
Maar waarom zouden bedrijven de moeite doen om te adverteren op een raam? “Doordat Add My Window al snel 50% goedkoper is dan de traditionele buitenreclame exploitanten (denk aan Clearchannel en JCDecaux bijvoorbeeld) is buitenreclame ook toegankelijk voor de kleinere ondernemingen met een beperkt marketingbudget.
Daarnaast hanteren wij geen minimale afname. Dus het is ook al mogelijk om slechts op één raam te adverteren voor een periode van één maand. Dit is bij de meeste traditionele aanbieders niet mogelijk. Daar wordt vaak een minimale afname van 250 vlakken gehanteerd.”
“Het is mogelijk om te adverteren op één raam, voor een periode van één maand. Dit geeft elke soort onderneming de kans om buiten te adverteren.”
Van registratie tot geld verdienen
Het proces is vrij simpel. Iedereen met een vrij raam kan zich registreren op de site, waarna vervolgens de mannen van Add My Window controleren of de advertentieruimte geschikt is of niet. Indien goedgekeurd, worden de ramen opgemeten en gefotografeerd, om vervolgens op de site geplaatst te worden.
Het bedrijf kan via een kaart kiezen waar ze de advertentie willen hebben, waarna Add My Windows op hun beurt de stickers gaan plakken. De student of andere raameigenaar kan zo maandelijks tot wel 150 euro bijverdienen.
Voorlopig is Add My Window enkel actief in Nederland, maar Rocderick en zijn team zien er wel graten in om binnenkort ook in België te lanceren. Meer info of zelf je raam registreren kan via de site van Add My Window.