Promoted Tweets worden voor het eerst ook zichtbaar buiten Twitter. De Ads worden in eerste instantie zichtbaar in de nieuws-app Flipboard en op Yahoo! Japan. Later worden nog partners toegevoegd aan dit advertentie netwerk. Met het tonen van Promoted Tweets buiten Twitter wil het sociale netwerk adverteerders te kans geven om twee vliegen te slaan in een klap door tegelijkertijd specifieke doelgroepen te bereiken buiten Twitter. Hierdoor kan Twitter de impact van haar ads vergroten én wordt het platform nog interessanter voor adverteerders.
Promoted Tweets buiten Twitter
Steeds meer tweets krijgen tegenwoordig impressies van buiten Twitter zelf. Zo vloeien er vandaag al heel wat tweets van Twitter naar platformen zoals TV, websites en mobiele apps. In het derde kwartaal van 2014 werden er zo'n 185 miljard tweet-impressies gemeten buiten Twitter.
Door samen te werken met specifieke mobiele en websites wordt het voor merken een pak aantrekkelijker om te adverteren via Twitter. Adverteerders kunnen het bereik van hun Twitter-ads nu aanzienlijk vergroten.
Zo werkt het:
Stel: Nissan gebruikt Twitter om te adverteren naar een specifieke doelgroep, vanaf nu kan Nissan ook Flipboard-lezers bereiken die in dezelfde doelgroep vallen. Als Nissan een Promoted Tweet lanceert via Twitter, kan het nu dus ook gelijktijdig campagne voeren op Flipboard.
Aangezien Flipboard al organische tweets in haar app toelaat, zal de promoted tweet over dezelfde look & feel beschikken dan de organische. Waardoor deze perfect geïntegreerd wordt in Flipboard.
Links zie je een voorbeeld van hoe zo'n advertentie er zou kunnen uitzien in de Flipboard app.
Met deze partnerships hoopt Twitter voor adverteerders een pak aantrekkelijker te worden. Het doel is om makkelijker een groter online bereik te halen over verschillende platformen heen.
Meer info: blog.twitter.com