Google Cardboard is het laatste nieuwe hebbeding van Google. Vroeger was virtual reality enkel weggelegd voor de bedrijven met de dikste portemonnee. Vandaag heeft Google daar een oplossing voor gevonden met zijn Google Cardboard. Het kost ongeveer 15 dollar en binnen de twintig minuten waan je je in een andere wereld, waar alles mogelijk is.
Hoe werkt het?
Google Cardboard bestaat inderdaad, uit karton. Een ingebouwde gyroscoop en een app op je smartphone zorgen voor de ervaring die jij wil. Het karton fungeert als een smartphonehouder. Het voordeel van deze cardboard is de fictie die werkelijkheid wordt. Schermen, tablets, filmpjes op het internet hebben allemaal een ding gemeen : de scheiding tussen realiteit en fictie is duidelijk door de afbakening van het scherm. Google Cardboard maakt daar komaf mee en zorgt voor een ervaring die rijker en voller is dan een simpele video.
De kwaliteit van de getoonde beelden is wel afhankelijk van het type smartphone dat je gebruikt. Hoe beter de schermkwaliteit van je smartphone, hoe beter de virtual reality – beelden.
GC, een succes en behoefte voor verschillende bedrijven
Oculus Rift heeft VR echt op de kaart gezet, maar door de hoge kostprijs schrikte het veel bedrijven af. De lage prijs van Google Cardboard was daarom een verademing. Bedrijven zoals Volvo, Thomas Cook maar ook Virgin Airlines gebruiken Google Cardboard om een echte beleving te creëren en die dan om te buigen naar een belevenis.
Google Carboard als tool voor virtual reality bij Vovlo
De beleving voor de klant staat dezer dagen zo centraal, dat het niet meer weg te denken is binnen het management van een organisatie. Het laatste nieuwe hebbeding is dan ook perfect om ervoor te zorgen dat de klant iets beleeft.