Tegenwoordig zijn conversies niet langer genoeg om je concurrentie voor te blijven. Als je de concurrentie wil voor blijven is het vandaag noodzakelijk om je klanten levenslang fan te houden van je merk. Geen makkelijke opdracht aangezien het aantal verkoopskanalen snel stijgt, waardoor ook het koopgedrag drastisch verandert.
Overvloed aan verkoopskanalen
Wat ooit dé communicatiekanalen waren om je klanten te bereiken, zijn nu niet langer relevant. Tegenwoordig kunnen klanten orders plaatsen via hun TV, via Twitter of via een sms. In het verleden wat het aanbieden van een consistente klantenervaring een evidentie. Vandaag is dat een pak moeilijker door de hoeveelheid aan verschillende verkoopskanalen.
Content heeft directe impact op verkoop
Een ding is zeker: content heeft een directe impact op het genereren van verkoop. Handige tips & tricks, of interactieve content zorgt ervoor dat je klanten meer in contact komen met je merk. Deze content wordt een pak relevanter als ze op het juiste moment door potentiële klanten wordt bekeken.
De kracht van context marketing
De combinatie van gepersonaliseerde content op het moment waarop de klant klaar is om tot een aankoop over te gaan kan zeer krachtig zijn. Maar om van deze aanpak gebruik te kunnen maken, moet je de huidige situatie en context van jouw klanten beter begrijpen. Context marketing wordt in 2016 een cruciaal begrip om meer sales te kunnen genereren.
Daarom is het noodzakelijk dat je de customer journey van elke individuele klant begrijpt. In welke fase zitten ze? Hoe zijn ze hier geraakt? En wat is hun volgende stap?
Geen idee hoe je hier aan moet beginnen? Dan kan je deze whitepaper raadplegen om er meer over te weten te komen!