De Digital Marketing Awards zijn in 2016 als een sneltrein van start gegaan. De cases komen vlot binnen, waarvoor dank. Velen onder jullie weten ondertussen al dat een cases indienen gratis is. Maar hoe begin je er nu aan? Waarop moet je letten bij het indienen? We sommen het proces op in drie eenvoudig stappen:
STAP 1: Kies jouw juiste categorieën
Op www.digitalmarketingawards.be vind je 3 soorten categorieën.
- Bij de ‘Vertical awards’ vind je 10 sectoren waarin je jouw case kan indienen. Hierin zal je dus vaak maar 1 vertical/Sector kunnen aanduiden. Indien je jouw sector niet goed kan plaatsen, kies dan ‘other’.
- Bij de 'channel awards' vind je 10 expertises. Hierin duid je aan in welke expertise jouw case heeft uitgeblonken. Je kan dus meerdere channels aanduiden, maar hou er rekening mee dat je tijdens jouw deelname al jouw channels gaat moeten motiveren. Kies dus de meest relevante channels. Gemiddeld duiden hier de meeste mensen 2 topics aan.
- Bij de 'most performing campaign awards' kan je cases indien over een heel specifiek onderwerp. Hier krijgen data, community, app’s, tools, hun eigen awards.
STAP 2: vervolldig jouw inschrijfformulier
Duid één contactpersoon aan die we kunnen bereiken voor bijkomende vragen.
STAP 3: Beantwoord de extra vragen
Je krijgt een mailtje met een document waarin je jouw case verder kan voorstellen aan de hand van een 10-tal vragen. Geef ook alle nodige extra documentatie in die jouw cijfers kan bevestigen. Printscreens uit je analytics, banners, printscreens van sites, url’s ...
Met wat houdt de jury rekening?
Bij vertical awards wordt voornamelijk gekeken naar alle acties van de campagne. De jury kijkt dan voornamelijk naar: wat heeft gewerkt, wat werkte niet, wat is het effect van de campagne geweest…. Vind je geen passende sector, kies dan other.
Bij de channels awards kijkt de jury naar de inspanningen en acties enkel bij die ene expertise. Als je dus heeft goed scoort in content marketing kijken we enkel naar jouw content marketing en niet naar jouw social aanpaak. Vind je geen passende categorie, kies dan other.
Bij de most performing campaign awards kijkt de jury naar de performance van het topic. Creativiteit, innovatie, … in hier een pak minder belangrijk, het gaat hier puur over de prestaties en conversie ratio. Vind je geen passende categorie, kies dan other.