Steeds meer bedrijven moedigen developers aan om een Facebook login te integreren op een website. Zo voelen websitebezoekers zich sneller geneigd om te registreren. Geen aparte gebruikersaccount met credentials die - laten we eerlijk zijn - toch worden vergeten: gewoon klikken op 'Aanmelden via Facebook'. Onlangs sleutelde Facebook aan het design van deze login integratie. En die leverde heel wat bedrijven een forse toename op van het aantal opt-ins.
Hieronder zie je de evolutie in het aantal nieuwe gebruikers via de Facebook social login.
Nieuw design, nieuwe ervaring
Volgens Gigya data was Facebook altijd al de koploper van alle social login plugins. Opvallend: één kleine wijziging aan het design van Facebook's login integratie leverde een boost op in het aantal nieuwe logins.
Wat er precies veranderde? Wel, wie zich voortaan als nieuwe gebruiker op een website registreert via de Facebook login, krijgt de eenvoudige woorden 'Verdergaan als <voornaam>' te zien. Of hoe Deb Liu - Vice President van Platform & Marketplace bij Facebook - het verwoordde:
"We found by using the words 'Continue as [first name]' on the Login opening screen we increased new logins by millions per month."
Deze aanpassing werkte voor de gebruiker drempelverlagend om zich op websites of apps te registreren via Facebook.
Hoe Facebook er munt uitslaat
Apps en websites de mogelijkheid bieden om een Facebook login te integreren? Dat komt ook Facebook zelf uiteraard ten goede. Hoewel het bedrijf daar niet rechtstreeks winst uithaalt, kan het wél meer informatie verzamelen over haar gebruikers. Indien jij je bijvoorbeeld aanmeldt op een ecommerce app via Facebook, zal Facebook - op basis van jouw surfgedrag - je nog beter gerichte ecommerce ads tonen.
Bovendien zijn gebruikers die ergens zijn aangemeld via Facebook sneller geneigd om in-app content te delen op hun Facebook-profiel. Met een hogere engagement rate als gevolg.