Voor de promotie van de nieuwste telg van het computerspel Hitman, besloot het Deense IO Interactive het wel héél speciaal aan te pakken. Zo kon je het spel nog voor de release spelen… in real-life. Het resultaat: een erg indrukwekkende reclamestunt die ook best spannend lijkt te zijn. Hieronder kan je de reclamestunt bekijken:
Geniale reclamestunt
Enkele Youtubers konden een levensechte Agent 47, het hoofdpersonage van het spel, opdrachten geven terwijl hij rondsloop in een enorme villa. In die villa waren er zowel obstakels als andere acteurs aanwezig die van je missie een heuse uitdaging maakten. Net zoals in het Hitmanspel, kan Agent 47 ook nu items oppikken, mensen vermoorden en zich zelfs verkleden. Althans, als jij daar de opdracht voor gaf. Onderstaande filmpje toont hoe de Youtubers het er vanaf brachten. Het resultaat: een erg indrukwekkende reclamestunt.
Een blik achter de schermen
Benieuwd hoe IO Interactive deze unieke ervaring tot stand brachten? In onderstaand filmpje vertellen ze hoe ze de reclamestunt in elkaar stopten:
Zou jij ook wel eens zo'n real-life spel willen spelen?
Bron: PR Examples