Facebook heeft er een fantastisch kwartaal opzitten. De advertentieomzet van het sociaal netwerk steeg met 57 procent tegenover vorig jaar en klokte af op een nettowinst van 1,33 miljard euro voor het voorbije kwartaal alleen al: een verdrievoudiging in vergelijking met vorig jaar. Ook de Facebook-community groeide fors. Mark Zuckerberg onthulde de groeicijfers via zijn Facebook-account. Hieronder een overzicht:
Flinke stijging in aantal gebruikers
Naast een flinke omzetstijging, heeft Facebook ook een fikse stijging in het aantal gebruikers gerealiseerd. “Onze community telt nu 1,65 miljard mensen. In de laatste maanden hebben we onze vernieuwde Reactie-knoppen gelanceerd en introduceerden we de Oculus Rift aan het grote publiek. Daarnaast zijn we erin geslaagd om 25 miljoen mensen toegang te geven tot het internet," zegt Zuckerberg.
Facebook-community was nooit groter
De Facebook-community was ook nooit groter. Het aantal actieve gebruikers groeide aan van 1,44 miljard naar een indrukwekkende 1,65 miljard. Bovendien zijn die gebruikers ook steeds actiever, zeker op de mobiele apps van Facebook. Een gemiddelde gebruiker spendeert nu meer dan 50 minuten per dag in de Facebook-, Messenger- en Instagram-apps.